Na oficjalnej stronie progamu www.blender.org znajduje się jego krótka prezentacja:
Blender to darmowy i otwarty pakiet do projektowania 3D. Umożliwia pracę nad wszystkimi możliwymi etapami projektowania – modelowaniem, osprzętem, animacją, symulacją, renderowaniem, komponowaniem i śledzeniem ruchu, a nawet edycją wideo i tworzeniem gier.
Blender to program publiczny, tworzony przez setki ludzi z całego świata; przez studia i indywidualnych artystów, profesjonalistów i hobbystów, naukowców, studentów, ekspertów od efektów wizualnych, animatorów, twórców gier, modderów, etc.
Należy jednak pamiętać, że „Blender jest znany z tego, że jest wymagający i często uważany za trudny dla początkujących”.
Oto interesujące wprowadzenie wideo do Blendera:
Poniższe informacje znajdują się w oficjalnej instrukcji Blendera 2.79:
Modelowanie to po prostu sztuka i nauka tworzenia powierzchni, która albo naśladuje kształt rzeczywistego obiektu, albo wyraża twoje wyobrażenie obiektów abstrakcyjnych.
W zależności od typu obiektu, który próbujesz modelować, w Blenderze istnieją różne typy trybów modelowania.
Tryb edycji to główny tryb modelowania. Tryb edycji służy do edycji następujących typów obiektów:
Dokładniejsze informacje na temat modelowania w Blenderze, znajdziesz m.in. tutaj: https://docs.blender.org/manual/en/dev/modeling/index.html.
Interesujący samouczek w języku angielskim na temat przygotowania modelu do druku 3D za pomocą Blendera znajdziesz tutaj: https://www.sculpteo.com/en/tutorial/prepare-your-model-3d-printing-blender.
Inne źródła:
[1] https://www.blender.org
[2] https://i.materialise.com/blog/top-25-most-popular-3d-modeling-design-software-for-3d-printing