Jednym z wielu obszarów, w których można zastosować modelowanie 3D, jest projekt artystyczny. Projekty artystyczne obejmują nie tylko samo modelowanie 3D i druk 3D, lecz także inne procesy, w tym projektowanie oparte na łączeniu różnych rodzajów materiałów oraz prace ręczne, takie jak polerowanie, malowanie, klejenie itp.
Jest to kolejny krok naprzód w dziedzinie projektowania 3D, ponieważ tutaj wydruk trójwymiarowego modelu nie jest ostatnim, lecz pośrednim krokiem na drodze do ostatecznego rezultatu. Dla niektórych jest to dopiero początek głównego i ważnego procesu i największa frajda z tworzenia.
Doskonałym przykładem tego rodzaju aktywności było przygotowanie kostiumu Janny – Czarodziejki Gwiazd – postaci z gry League of Legends.
Fot 7.1
Większość elementów jej kostiumu należy wykonać z materiałów innych niż drukowane w 3D, jednak najważniejsze elementy – gwiazdy – to idealne atrybuty, które można zaprojektować, wydrukować, ozdobić i przymocować do reszty kostiumu.
Do tego kostiumu potrzebne są co najmniej trzy różne wielkości gwiazd:
Fot 7.2
Kształt jest zawsze taki sam, więc może się wydawać, że potrzebujesz tylko jednego projektu w trzech różnych rozmiarach. Jest tu jednak pewien haczyk. Podobnie jak w przypadku ukulele z poprzedniej lekcji należy pamiętać, że zmiana wielkości gwiazdy wpłynie na wszystkie jej wymiary, w tym także na grubość powłoki. Proporcje dobre dla największej gwiazdy, niekoniecznie muszą być takie dla najmniejszej i vice versa. Dlatego musisz albo zaprojektować model, który będzie „uniwersalny” dla wszystkich rozmiarów, albo modyfikować go dla każdej wielkości na nowo. Możliwych zmian można dokonać na obiekcie w programie graficznym lub podczas końcowego przygotowania wydruku w programie Cura.
Po wydrukowaniu gwiazdek kolejnym krokiem jest dalsze przygotowanie. Wskazane prace to:
Fot 7.3
Fot 7.4
Po zakończeniu prac, końcowy wynik wygląda następująco:
Fot 7.5
Fot 7.6
Fot 7.7