Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+
Grudzień 2019 – Grudzień 2021
Koordynator projektu
- Centrum Edukacyjne EST, Wadowice
Partnerzy projektu:
- Szkoła Podstawowa nr. 5, Wadowice
- Escola Secundária de Camões, Lizbona (Portugalia)
- TeacherGaming, Tampere (Finlandia)
Jednym z głównych wyzwań, przed którym stoją nauczyciele jest mobilizacja zainteresowania i zaangażowania uczniów. Uczenie się oparte na grach (Game-based learning – GBL) jest próbą sprostania temu wyzwaniu i ułatwienia procesu uczenia się w nawiązaniu do poznawczych, społecznych i kulturowych czynników, które kształtują świat młodych ludzi, przy jednoczesnym uwzględnieniu standardów programu nauczania w szkole.
W ramach projektu “Game-based learning across the curriculum” podejmujemy zagadnienie pedagogiki uczenia się przez zabawę z wykorzystaniem gier cyfrowych. Interesują nas głównie zastosowania tego podejścia w nauczaniu przedmiotów zarówno ścisłych jak i humanistycznych w szkołach podstawowych i średnich.
Głównym celem projektu jest promowanie uczenia się opartego na grach jako sposobu na wzbogacenie programu nauczania w szkole o treści motywujące dla uczniów. Cel ten przekłada się na konkretne działania:
- Proponowanie gier cyfrowych mających zastosowanie do wybranych obszarów programu nauczania
- Opracowanie przykładowych scenariuszy zajęć pokazujących jak można je wykorzystać w nauczaniu przedmiotów takich jak biologia, chemia czy nauka o społeczeństwie
- Wprowadzenie do pedagogiki GBL nauczycieli, dla których jest to nowe podejście
- Opracowanie doświadczeń z pilotażowych zajęć GBL w szkołach partnerskich w formie publikacji
- Rozpowszechnienie publikacji, by zapewnić jej szerszy wpływ wśród edukatorów
W ramach projektu opracowujemy publikację przedstawiającą scenariusze zajęć opartych na grach cyfrowych. Publikacja będzie dostępna we wrześniu 2021. Zapraszamy na stronę internetową projektu, gdzie zostanie ona udostępniona.
Recent Comments