Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+
Grudzień 2020 – Listopad 2022
Koordynator projektu
- Smedsby-Böle skola, Korsholm (Finlandia)
Partnerzy projektu:
- Teachergaming LLC, Tampere (Finlandia)
- Centrum Edukacyjne EST, Wadowice
- Dalvíkurskóli, Dalvik (Islandia)
- SYNTHESIS, Lefkosia (Cypr)
- Blue Beehive, Ibi (Hiszpania)
Zadaniem grupy partnerskiej projektu VEGA (Virtual reality Education & Game based Achievements in classrooms) jest sprawdzenie i promocja metod nauczania opartych na grach komputerowych (Game Based Learning – GBL) oraz na aplikacjach rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR / AR).
W rezultacie powstać ma publikacja zawierająca scenariusze zajęć z matematyki, fizyki, biologii, chemii, informatyki, języków obcych, wiedzy o społeczeństwie i sztuki – zarówno dla szkół podstawowych jak i średnich.
Aby to osiągnąć, w projecie zaplanowano kilka pośrednich etapów pracy:
- Praca badawcza w zakresie dostępnych gier komputerowych i aplikacji VR / AR nadających się do wykorzystania w szkole.
- Szkolenie pierwszej grupy nauczycieli opracowujących i wdrażających scenariusze.
- Sprawdzenie dostępnych gier i aplikacji w szkołach partnerskich.
- Opracowywanie scenariuszy zajęć, które mogą być włączone do programu nauczania.
- Zajęcia pilotażowe.
- Opracowanie publikacji zawierającej wszystkie powyższe elementy.
4-częściowa publikacja będzie praktycznym przewodnikiem dla nauczycieli chcących wykorzystać na swoich zajęciach gry komputerowe oraz aplikacje VR/AR. Planowane rozdziały:
- Podsumowanie badań i wprowadzenie do pedagogiki opartej na grach
- Scenariusze zajęć z wykorzystaniem gier komputerowych
- Scenariusze zajęć z wykorzystaniem gier i aplikacji VR / AR
- Dodatkowe narzędzia i zasoby online.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej projektu oraz na Facebooku.
Recent Comments